Effektmåling er helt essentielt for al optimering og annoncering. Uden relevante KPI’er og mål at stile mod, mister optimeringen sit fokus.

Vi bistår med opstillingen af de for jeres virksomhed korrekte målsætninger og sørger for den digitale opsætning af disse samt foretager benchmarks. Læs mere...

Konkurrentanalyse

Når jeres konkurrenter er blevet definerede, undersøger og analyserer vi de pågældende virksomheders indsats og synlighed online.

På den måde ved vi, hvor vi på jeres vegne skal sætte ind og på hvilke områder, I kan blive first mover eller markedsleder.

Når man beskæftiger sig med online markedsføring er Google Analytics helt essentielt for at kunne måle på sin indsats og analysere sine kunders adfærd.

Vi sørger for opsætning, oprettelse af filtre, tilføjelse af relevante mål, integration med E-handelssporing samt kobling af Google Search Console. Læs mere...

Google Tag Manager opsætning

Det er ofte er nødvendigt at implementere forskellige kodestumper på sit site for at kunne anvende de mange analyse-tools.

Google Tag Manager er et administrationsprogram, som simplificerer håndteringen af disse. Vi sørger for både opsætning og assistance undervejs.

Skal vi hjælpe med at øge jeres overskudsgrad?

Vil I høre mere om jeres virksomheds muligheder for større indsigt i både jeres markedsføring og kunder – og hvordan I kan bruge denne viden til at øge jeres salg og overskud? Kontakt os på tlf. 31 31 71 58 eller via knappen herunder og lad os mødes til en snak om webanalyse og effektmåling.

Ja tak, vi er klar til vækst!

Hvad er webanalyse?

Når man taler om webanalyse, menes der analyse af data og statistikker.

Formålet med webanalyse er at forbedre de forskellige parametre, der arbejdes med for at imødekomme sin virksomheds eller hjemmesides målsætning og hæve antallet af relevante besøgende og i sidste ende konverteringsraten. Det kunne være en højere CTR i søgeresultaterne, en lavere afvisningsprocent og et højere antal sidevisninger pr. besøg.

Men det kan også være analysen af dine konkurrenters tilstedeværelse online – både i søgemaskinerne, men også på de sociale medier eller i content marketing sammenhæng.

Der er 4 helt fundamentale spørgsmål at stille sig selv, når man beskæftiger sig med webanalyse: Hvad, hvor meget, hvorfor og hvad ellers?

1. Hvad der skete, kan vi f.eks. se ved at analysere de besøgendes adfærd i både søgeresultaterne og på jeres hjemmeside i Google Analytics.

2. Hvor meget der skete, kan vi måle i antallet af konverteringer på både mikro- og makroniveau.

3. Hvorfor det skete, finder vi frem til ved hjælp af forskellige underbyggede eksperimenter og A/B splittests eller brugerundersøgelser.

4. Hvad der ellers skal ske er defineret af konkurrenterne og svaret skal derfor findes i konkurrentanalysen.

Tilsammen giver alle 4 punkter et stærkt grundlag for at træffe beslutninger om, hvad der skal ske med hjemmesiden og den øvrige online markedsføring fremadrettet.

Hvorfor er det vigtigt at analysere sine data?

Når en virksomhed træffer beslutninger på et datadrevet grundlag, bliver både markedsføringen og den samlede forretning mere profitabel.

Dette skyldes, at korrekt analyseret data helt konkret afdækker de områder, der kræver forbedringer og påpeger de fremgangsmåder, der virker. Det betyder, at du fremadrettet kan bruge dine ressourcer korrekt.

Data fra din virksomheds online markedsføring fortæller også meget om dine kunder, hvad de efterspørger og hvordan de vil have det. Du kan se, hvorfor dine kunder besøger dit site, hvad de foretager sig, om de er tilfredse og hvorvidt besøgene resulterer i en konvertering.

Alt sammen en viden, du også kan overføre til din offline markedsføring, hvor det ellers traditionelt er svært at få viden om sine potentielle kunder.