Oxygen benytter omfattende SEO tjekliste ved lancering af nye e-handelsløsninger.


Alle Oxygens løsninger gennemgår 60 SEO kontroltjek inden lancering

For at en e-handelsløsning kan blive placeret godt i søgeresultaterne er der en række praktiske forhold, som bør være i orden. Hos Oxygen tjekker vi på mere en 60 forskellige punkter for at sikre, at den tekniske kvalitet er på plads, og at kunden er informeret om vigtige SEO forhold.

Nedenstående har vi komprimeret listen til 10 overordnede punkter. Vores lister revideres løbende i takt med at SEO udfordringerne ændres.

Se også: Sitecore SEO pakkeløsning til 39.000 kr.

Er måleværktøjerne på plads

Vi sikrer, at statistikværktøjer som Google Analytics og Google Webmaster Tools er sat rigtigt op.

Er AdWords sat korrekt op

Sammen med kunden sørger vi for, at brugerne klikker ind på de rigtige sider, hvis der er opsat AdWords eller tilsvarende kampagner.

Er der valgt de optimale opsætninger

Vi sikrer at server, domæne og Sitecore er sat optimalt op. Hvilke udvidelser til Sitecore skal laves.

Er der omdirigering fra gamle til nye sider

Har der eksisteret et tidligere site aftaler vi med kunden, hvorledes besøg på gamle sider dirigeres korrekt hen til de nye sider på sitet.

Er der taget hånd om duplikeret indhold

Google belønner originalt indhold, og nedgraderer duplikeret indhold. Det er langt fra altid muligt at undgå duplikeret indhold, men vi sørger for at tage hånd om det duplikerede indhold, så det ikke påvirker søgeoptimeringen i negativ retning.

Er adresser og billeder gjort søgevenlige

Vi sørger i samarbejde med kunden for, at mappe- og sidenavne (url’er) er skrevet på en beskrivende og søgevenlig måde.

Er der lavet beskyttelse mod indeksering

Er der offentligt tilgængelige sider eller områder, som skal beskyttes mod indeksering af søgemaskiner, sørger vi for at dette er sat korrekt op.

Er sprog sat korrekt op

Sprogvarianter af en side sider kan sættes op på mange forskellige måder. Vi sørger for at opsætningen er søgeoptimeret, og ikke giver anledning til duplikeret indhold, som risikerer at blive nedgraderet af Google.

Er der optimale muligheder for tekstformatering

God formatering af overskrifter og tekster er vigtige for søgeoptimeringen. Vi sørger for at overskrifter kan formateres optimalt.

Er der lagt fornuftige meta tags ind

Meta tags er delvis skjulte tekster, som har stor betydning for synlighed i søgemaskiner. Vi sørger for, at kunden er informeret om vigtigheden af at udfylde meta tags på en optimal måde.

Er der integration til sociale medier

Foreligger der aftale om integration med sociale medier sørger vi for at linke korrekt og/eller give “Like” muligheder.