Den samlede indsats indenfor søgemaskineoptimering kræver en veltilrettelagt SEO strategi. På den måde er alle involverede parter konstant klar over, hvilke områder der optimeres på, i hvilket omfang og rækkefølge samt hvorfor.

En SEO strategi sikrer også sammenhæng i optimeringen og forhindrer at de forskellige optimeringsindsatser modarbejder hinanden.


Indledende skridt til en god SEO strategi

Der er 3 grundlæggende elementer i en SEO strategi:

  1. Formålet med SEO indsatsen
  2. Virksomhedens målgruppe
  3. Søgeordsanalysen

Når vi skal udarbejde jeres virksomheds SEO strategi, starter vi derfor med at tage en snak med jer omkring, hvad I ønsker at opnå med indsatsen inden for søgemaskineoptimering. Selvom det måske kunne lyde som et svar lige til højrebenet, nemlig flere salg, er der alligevel delmål, der også er værd at kaste et blik på.

Det kunne f.eks. være bedre brand-kendskab, øget autoritet i branchen, større markedsandel eller såkaldt ejerskab over søgninger på specifikt jeres virksomhed.

Herefter får vi afdækket jeres målgrupper og personaer og først da, er der forhåndsviden nok til at foretage en grundig og målrettet søgeordsanalyse.

Søgeordsanalysen som SEO strategiens skelet

De ord, der er relevante for jeres virksomhed at blive fundet på, er hele skelettet i jeres SEO strategi.

Antallet af søgninger på specifikke søgeord og søgefraser kan være dét, der afgør, at I skal satse på ét ord fremfor et andet. Samtidig kan konkurrencegraden på samme være det, der i stedet sender jer i en anden retning, hvor mulighederne for gode rankings er bedre.

Søgeordsanalysen er også en hjælp til at gøre optimeringen strømlinet og supplerende i sin tilgang. Der hvor mange SEO strategier fejler, er at de ikke går metodisk til værk og mangler skarphed i selve målretningen af de enkelte søgeord. Selvom det ville være fantastisk, er det nemlig svært at få flere top 3 placeringer på samme søgning.

Derfor skal man kunne tage de rigtige til- og fravalg og målrette hver enkelt underside det helt korrekte søgeord og ikke lade sig forblænde af et skyhøjt antal månedlige søgninger eller lade sig narre af manglende søgevolumen.

Alt sammen noget, der både kræver god grundlæggende viden om SEO, erfaring med hvad der virker og branchekendskab – med andre ord: En god SEO strategi er resultatet af et godt samarbejde bureau og virksomhed imellem.

Har I brug for en SEO strategi?

Eller har I allerede en af slagsen, men mangler nye inputs og et kritisk blik på denne? Så tilbyder vi en uforpligtende snak omkring jeres behov og muligheder for at blive endnu skarpere i jeres arbejde med SEO.

Ring på telefon 31 31 71 58 eller kontakt os her.