Korrekt opsætning af Google Analytics er essentiel for jeres effektmåling!

Muligheden for at måle på sin indsats indenfor online markedsføring er helt essentiel for at kunne optimere sin indsats samt budgettere fremadrettet. Til dette formål er Google Analytics som analyseredskab umuligt at komme uden om.

Hvad er Google Analytics?

Opsætning af Google Analytics

Google Analytics er Googles egen platform til webanalyse, som giver jer en lang række måleværktøjer, der både letter afrapporteringen og processerne omkring analyse generelt. Her kan man identificere alt fra brugeradfærd til optimeringsmuligheder samt visualisere tilgangen af besøgende fra de forskellige trafikkanaler.

Google Analytics kan også give værdifuld indsigt i jeres webhandel, overblik over afkastet af jeres annonceringsindsats på Google Adwords eller Facebook samt mulighed for at opsætte unikke benchmarks.

Alt sammen noget, der giver en uvurderlig viden i forhold til at måle sin indsats online samt vide, hvilke områder der kan og bør fokuseres på markedsføringsmæssigt. Desuden er Google Analytics gratis at benytte.

Mulighederne i Google Analytics

Der findes næsten uanede muligheder for at analysere og rapportere via Google Analytics, men her er de mest centrale.

Generelle statistikker

Google Analytics kan fortælle, hvor jeres websites besøgende kommer fra: Søgemaskinerne, de sociale medier, andre hjemmesider der linker eller gennem annoncering. I kan også se, hvilke undersider, der er mest besøgte og har den bedste konvertering. Desuden kan I sammenligne alle tal med foregående perioder og på den måde se udviklingen i tallene over tid.

Målsporing

Med muligheden for at opsætte individuelle målepunkter i overensstemmelse med jeres virksomheds KPI’er, bliver afrapporteringen mere nøjagtigt og fyldestgørende. I forbindelse med målene kan der også opsættes såkaldt tragtvisualisering, så der kan måles på hele kundens vej fra forside til konvertering.

Individuelle betjeningspaneler

Fordi Google Analytics er så omfattende og mulighederne er mange, kan man nemt miste overblikket. Til det formål kan der opsættes individuelle betjeningspaneler (Dashboards), så jeres virksomhed nemt kan finde præcis de tal og statistikker, der er relevante.

E-handelssporing

Som webshop er muligheden for E-handelssporing uundværlig i det daglige optimeringsarbejde. Her kan man både se, hvordan de forskellige produkter performer og fra hvilke trafikkanaler, kunderne til de enkelte produkter primært kommer. Der er også mulighed for at se den samlede omsætning og sammenligne denne med foregående perioder. Det samme gælder transaktioner og konverteringsfrekvenser.

Korrekt implementering og opsætning

Hos Oxygen tilbyder vi både implementering og opsætning af Google Analytics og vi sørger for, det hele sker korrekt.

Kontoen bliver oprettet i jeres virksomheds navn og ejerskabet over jeres Google Analytics konto kommer derfor selvfølgelig også til at tilhøre jer. Derudover sørger vi for både den tekniske implementering på jeres website samt opsætning af et individuelt betjeningspanel tilpasset netop jeres virksomhed. Vi opsætter også de nødvendige individuelle mål i tæt samarbejde med jer.

Derudover får I mulighed for undervisning i brugen af Google Analytics, hvis I har behov for dette.

Skal vi hjælpe jer med opsætning af Google Analytics?

Så kontakt os allerede i dag. Vi sidder klar til at tage en snak omkring de mange muligheder Google Analytics åbner op for.

Ring på telefon 31 31 71 58 eller kontakt os via formularen her for et uforpligtende tilbud på korrekt opsætning af Google Analytics.