Bliv synlig i Google med veludført SEO, og vær til stede, når jeres kunder søger efter jeres produkt. Læs mere...

Etabler et stærkt fundament for jeres online tilstedeværelse med en grundig søgeordsanalyse. Læs mere...

Opnå øget salg og en bedre bundlinje med konverteringsoptimering. Læs mere...

Lad data være kernen i jeres marketing og nå jeres mål med professionel webanalyse. Læs mere...

Få definéret jeres KPI’er og målsporing korrekt implementeret i Google Analytics. Læs mere...

Opnå overblik over jeres markedsføring med en solid content marketing strategi. Læs mere...

Online markedsføring specifikt tilpasset jeres behov

Hos Oxygen i Odense er vi bevidste om, at ingen virksomheder er ens. Afhængigt af jeres situation vurderer vi i samarbejde jeres specifikke behov og potentialer. Først herefter udarbejder vi en specifikt tilpasset online marketing plan med netop jeres kerneværdier og ønsker som hovedfokus. Lad os tage en uforpligtende dialog omkring jeres muligheder for at vækste online – på tværs af de mange forskellige digitale kanaler.

Lad os kickstarte jeres vækst online. Kontakt os her!

Online markedsføringens styrker

Når man hører ordet marketing, falder manges tanker med det samme på brochurer, visitkort, pjecer og annoncer i avisen.

Marketing er dog meget mere end det og i særdeleshed, når man taler om online marketing, hvor mulighederne konstant ændrer sig og nye bliver føjet til.

Den helt centrale del i den online marketing er, at den er en kombination af både push-marketing og pull-marketing. Endvidere er der helt unikke muligheder for at indsamle og analysere data med henblik på at effektivisere tiltagene i en næsten uhørt grad.

Fordele ved online marketing

  • I kan ramme store målgrupper
  • I kan ramme jeres præcise målgruppe
  • Vækstmæssigt meget skalerbart
  • Værdifuld dataindsamling
  • Omkostningseffektivt

Pull-marketing online

Pull Marketing - Online Marketing OdensePull-marketing handler om at trække de kunder til jeres virksomhed, som allerede har tilkendegivet, de er interesserede i jeres produkt og signaleret, at de har behovet herfor.

I online marketing er dette søgemaskineoptimeringens (SEO) område og det er hér, hvor online markedsføring generelt slår al offline markedsføring med flere længder – for hvor kan man ellers gå ud og “plukke” kunder, andre steder end i søgemaskinerne?

Personer der aktivt og helt konkret søger efter jeres vare eller ydelse, er allerede i købstragten. I arbejdet med søgemaskineoptimering analyserer vi på, hvordan jeres potentielle kunder søger og målretter herefter jeres hjemmesides indhold præcis disse søgninger, så jeres virksomhed bliver fundet. 

Når søgemaskineoptimeringen er på plads kan vi nemt og effektivt skalere jeres Pull Marketing ved hjælp af Google AdWords online annoncering.

Pull-marketing er en disciplin, hvor rigtig meget benarbejde allerede er lavet for jer, simpelthen fordi kunderne allerede ér til stede. De skal bare finde ind til netop jer.

Push-marketing online

Push Marketing - Online Marketing OdenseEn fysisk brochure der prøver at påvirke og overbevise kunden om, at vedkommende har brug for den ydelse, I tilbyder, er såkaldt push-marketing. I pusher jeres produkter ud til den almene offentlighed uden at vide, hvor mange personer i jeres egentlige målgruppe, I rammer.

I online marketing sammenhæng består push-marketing ofte af Google Display bannerkampagner og Facebook markedsføring samt visse typer af content markedsføring, ofte baseret i en Social marketing strategi.

Fordelen ved online push-marketing i forhold til off-line-varianten er, at I kan målrette jeres kampagner og tilrettelægge indholdet til at ramme præcist de personer, der har interesse i jeres produkt.

På den måde pusher I kun jeres produkt til den målgruppe, I har mulighed for at hente leads i. I kan f.eks. vælge udelukkende at vise dine kampagner til kvinder i Odense med børn under 3 eller mænd over 50 på Fyn med interesse for gourmetmad.

Det skaber uanede muligheder, hvor begrænsningerne i princippet kun ligger i det afsatte budget til markedsføring.

Datadrevet online marketing

Effekten af jeres indsats med online marketing, og kundernes adfærd er, alt sammen noget, der kan måles digitalt. Webanalyse beskæftiger sig med, at analysere denne data og derved skabe en fremadrettet markedsføringsstrategi, der tager afsæt i konkret viden fremfor antagelser og gætterier.

Med datadrevet online marketing kan man også se, hvad der virker og ikke virker og således danne sig erfaringer, prioritere korrekt og foretage bedre til- og fravalg på et oplyst grundlag.

Kombineret giver de forskellige online marketing discipliner en både professionel, gennemtænkt og langtidsholdbar marketing strategi, der sikrer jeres virksomhed synlighed, gennemslagskraft og en bedre bundlinje.

Rice.dk Case - Online Marketing Odense

Weilbach Online Marketing Case