Når man arbejder med Off-page søgemaskineoptimering er relevans og kvalitet nøgleordene. De allerbedste resultater opnås ved solid erfaringsbaseret viden og egne SEO tests.


Hvad er Off-page søgemaskineoptimering?

Off-Page søgemaskineoptimering - WorkingMedia, OdenseSEO’ens to grundlæggende discipliner er On-page og Off-page optimering.

Hvor On-page søgemaskineoptimering er den optimering, du kan foretage på selve dit site, handler Off-page søgemaskineoptimering om den indsats, du kan gøre uden for dit website.

Off-page søgemaskineoptimering påvirker den samlede SEO-indsats. Enten direkte, gennem tildeling af værdi fra andre autoritære hjemmesider via links, eller indirekte gennem øget tilgang af trafik fra andre domæner.

Har nogen tidligere besøgt dit website, vil du nemlig hos specifikt disse personer, opnå en højere placering i Google, når de atter søger efter dine produkter eller services.

Lad os hjælpe jer til tops på Google. Kontakt os for en uforpligtende dialog her!

Off-page optimeringens elementer

Det kan til tider være svært at skelne mellem Off-page søgemaskineoptimering og Content Marketing. Det behøver man dog heller ikke, da grænsen i mange tilfælde er flydende.

Linkbuilding

  • Linkbuilding som Off-page søgemaskineoptimering er nok den mest velkendte og anvendte disciplin. Målet er ikke en stor mængde links, men en mængde gode, relevante links. Der skal derfor tænkes i kvalitet frem for kvantitet. Udfører du ikke linkbuilding korrekt, eller går du for aggressivt til værks, kan det have negative konsekvenser.
  • Gør du det derimod i overensstemmelse med best practice og fokuserer på links fra andre velrenommerede domæner, der selv har gode placeringer i søgemaskinerne og kan skabe trafik til dit website, er der imidlertid grobund for en god succes med indsatsen.

Content Marketing

  • Som begreb er Content Marketing omfattende og bredt. Som disciplin indenfor Off-page søgemaskineoptimering kan det dog indsnævres til at handle om at skabe omtale af dine produkter eller dit brand, så andre linker til dit site.
  • Ren omtale uden links har også værdi SEO-mæssigt. Når søgemaskinerne møder såkaldte citations eller brand mentions, er de klar over, at det er netop dit site, der er tale om – også selvom, der ikke fremgår et link.

Sociale medier

  • Off-page SEO kan også være aktivitet på relevante sociale medier. Links herfra har også betydning i forhold til din SEO-strategi, selvom det er en tilbagevendende diskussion blandt SEO-professionelle, hvor meget. Én ting er dog sikkert: Links fra de sociale medier skaber trafik.

Vigtigheden af Off-page SEO

Ingen discipliner indenfor søgemaskineoptimering kan stå alene og derfor er det vigtigt at indtænke Off-page SEO i din samlede strategi. Alle websites har brug for eksponering andre steder end i søgemaskinerne – og man kan i mange tilfælde aflæse en direkte positiv effekt i On-page optimeringen, når man også prioriterer sin Off-page indsats.

Derudover er det vigtigt at have andre trafikkilder end søgemaskinerne, hvis du en dag skulle risikere, at der sker ét eller andet, der får dit website til at forsvinde fra søgeresultaterne, F.eks. i forbindelse med ukorrekt håndtering i forbindelse med relancering af en ny hjemmeside, en kraftig ændring i søgemaskinernes algoritme eller ganske enkelt en menneskelig fejl.

Ønsker du et tilbud på Off-page søgemaskineoptimering eller en samlet SEO-strategi giver vi dig gerne et uforpligtende tilbud, der passer til netop din virksomhed. Kontakt os her.