Brug data, automatisering og kunstig intelligens til at bygge en levende e-handelsplatform, der tilpasser sig kunden før, under og efter besøget.

Levende e-handel

Vækst online

Din forretnings overlevelse og vækstpotentiale afhænger i stadig stigende grad af evnen til at skabe liv på din e-handelsplatform. Vi er for længst forbi punktet, hvor digitalisering gik fra at være en mulighed til at være en nødvendighed, og den digitale transformation er nu så fremskreden, at din e-handel ovenikøbet skal være intelligent. Men hvad betyder det egentlig, og hvordan undgår du at fortabe dig i overflødig og omkostningstung teknologi?

Tag udgangspunkt i dialogen om omsætningsvækst og opbygningen af en levende kunderejse, der understøttes af teknologier i stedet for at afhænge af dem. Brug af data, intelligente CMS’er og automatisering er en integreret del af enhver succesfuld e-handelsplatform, men uden en gennemtænkt kunderejse, der tillader at måle på effekten, forbliver løsningen statisk.

Sæt kunden i centrum

Brugeroplevelser og markedsføring er blevet en del af produktet både før, under og efter besøget på din platform. Du kan ikke længere tænke din e-handelsplatform som en slutdestination i et marketing-flow. Vil du have succes online, bliver du nødt til at betragte din platform som en levende løsning, der fungerer på kundens præmisser, og kan tænke selv.

Din platform skal med andre ord kunne række ud og inspirere i søgefasen, opleves som bekvem og intuitiv under besøget, og følge op med en følelse af fællesskab og fordel efter købet.

Bliv fundet

Bliv fundetSelv de flotteste og mest funktionelle e-handelsplatforme er værdiløse, hvis kunderne ikke kan finde dig. I dag bygger de bedst præsterende platforme på løsninger, der gør det muligt at starte købsoplevelsen allerede inden kunden lander på dit site.

At blive fundet kræver, at platformen kan række ud til kunden med de rette budskaber på de rette tidspunker. Det betyder kort fortalt, at du skal starte med at analysere hvad målgruppen søger efter og indrette din online-forretning ud fra resultatet.

En god e-handelsløsning er designet, så det er let at bruge dine data til søgeordsoptimering, machine learning og automatisering. Kunderne ønsker personaliserede brugeroplevelser og individuelle kunderejser, og det kræver en levende platform, der gør brug af de rette teknologier.

Konvertér til salg

KonverterEt godt brugerdesign skal vække en følelse af bekvemmelighed, personalisering og fællesskab. Det er faktisk ikke så meget anderledes end den gode oplevelse i den virkelige verden, hvor konvertering til salg også er mere end bare et spørgsmål om pris. En god konverteringsrate afhænger af, hvor smidigt kunden kan bevæge sig rundt på din platform, hvilke tilbud der popper op hvornår og hvordan salgstragten udformes.

Det kræver erfaring at forstå hvordan data kan benyttes til udvikling af nye kundeindsigter, og danne grundlag for løbende forbedringer af platformen. Og den eneste måde at blive klogere på, er ved at komme i gang.

Skab loyalitet

Skab loyalitetEn statisk e-handelsplatform, der afhænger af direct mail og permissions rækker ikke til at fastholde de nye digitale forbrugere. Forbrugerne forventer at din platform kan tænke selv, og husker dem fra gang til gang. Kundens loyalitet ligger i brugeroplevelsen, og bygger på en kombination af bekvemmelighed, personlige tilbud og en følelse af fællesskab.

Tidsvarende e-handelsløsninger er designet omkring åbne CRM-systemer og intelligente CMS’er, der gør det let at udvikle platformen i takt med kunderne. Det er ikke den teknisk smarteste platform, der vinder. Det er den der føles mest rigtig til behovet.

Kunden er produktet

Hvis der er et råd der er vigtigst, så er det at lade din kunde være en del af produktudviklingen, herunder brugeroplevelsen. Din kundes loyalitet handler i sidste ende mere om nærvær end tekniske løsninger, og der findes ikke bedre reklame end den du opnår gennem henvisninger fra venner og bekendte.

I Oxygen designer, udvikler og drifter vi levende e-handelsløsninger, der gør det let at blive fundet, konverterer til salg og skaber loyalitet. Vi er specialister i udvikling af e-handelløsninger bygget på Sitecore, Episerver og Umbraco, og vi kender værdien af personaliserede kunderejser, der starter før kunden lander på din platform og fastholder efter købet.