Expertanalyse

Når man har et website og kender det ud og ind, kan det være svært at se på det med et kritisk blik. Vi gennemgår dit site og finder faldgruber, uklarheder og eventuelle navigationsmæssige svagheder og gør dit site nemmere at benytte for dine kunder.

Nøglen til konverteringsoptimering af dit site ligger i netop dine besøgendes adfærd. Med udgangspunkt i data fra Google Analytics stiller vi skarpt på, hvilke områder der er optimeringspotentiale i og hvordan processen bør gribes an. Læs mere...

For at finde ud af, hvad dine brugere foretrækker, kan du vise dem forskellige udgaver af dit website. Vi opsætter og eksekverer relevante A/B splittests og finder via indgående analyser frem til, hvilke versioner af dit site, der giver dig størst konvertering. Læs mere...

Landingssider

Det skal være synligt for kunden, hvilken handling vedkommende forventes at udføre fra det sekund websitet åbnes. Vi opretter skarpe, fokuserede landingssider, målrettet præcis de konverteringsmål, der er opsat for pågældende website eller underside.

Spørgeskemaer

Dem der ved mest om, hvordan dit website opfattes af brugerne og fungerer i praksis, er selve dine besøgende. Med et individuelt udformet spørgeskema til brugerundersøgelser analyserer vi brugen af dit website og får dermed vigtig indsigt i brugernes adfærd.

Heatmaps

Heatmaps er visuelle fremstillinger af, hvor på sitet dine brugere kigger og klikker, når de bevæger sig rundt. Gennem grundige analyser af dine heatmaps, kan vi konkludere, bl.a. hvor brugernes hovedfokus ligger og dermed optimere ud fra denne centrale viden.

Kontakt os for et uforpligtende møde

Vil du høre mere om konverteringsoptimering og dine muligheder for at øge din konverteringsrate gennem professionelle analyser og undersøgelser? Kontakt os via knappen herunder eller giv os et kald på 31 31 71 58.

Ja tak, vi er klar til vækst!

Konverteringsoptimering beskæftiger sig via forskellige metoder med at finpudse og strømline dit website, så alle parametre gør det både nemt og oplagt for kunden at udføre netop den handling, der fører til en konvertering.

Med udgangspunkt i den indsigt som grundige adfærds- og brugeranalyser giver, foretager vi en struktureret gennemgang af dit site med det formål at gøre adgangen til og brugen af dine informationer og ydelser nem og enkel. Hermed hæves konverteringsraten.

Når vi analyserer et website med konverteringsoptimering i fokus, kigger vi bl.a. på, om der er gentagne steder på dit website, brugerne falder fra. Om der er specifikke visuelle områder, der tiltrækker øjet uhensigtsmæssigt og dermed stjæler brugernes fokus – eller om websitets opbygning ganske enkelt forvirrer brugeren unødigt.

Med andre ord: Er dit website let og ligetil at navigere rundt på og er det nemt for kunden at konvertere?

Vi hjælper dig også med at fokusere på én ting ad gangen, så du ikke både forsøger at få brugeren til at tilmelde sig et nyhedsbrev, en konkurrence samt lægge en ordre på én gang.

Når alt kommer til alt, er besøgende kun interessante, hvis de konverterer. Hvad en konvertering er, vil i høj grad være individuelt: Har du en webshop vil den mest oplagte konvertering være et salg, hvorimod en B2B-virksomhed ofte måler konverteringer i antal leads skaffet via websitet.

Konverteringsoptimeringen bør være en central del af hele din online markedsføring. Ikke alene fordi eksempelvis betalt annoncering bliver mere rentabelt, når du med en højere konverteringsprocent opnår en lavere leadpris, men også fordi du ganske enkelt højner brugervenligheden.

Dette får på sigt brugerne til at vende tilbage til dit site igen en anden gang, hvilket ikke kun sparer dig annoncekroner i det lange løb, men også indirekte kan forbedre din organiske synlighed i søgemaskinerne.