Marketing automation er et af de områder indenfor digital markedsføring med størst vækst. Kort fortalt giver Episerver Marketing Automation jeres virksomhed mulighed for at følge de besøgendes digitale fodspor på tværs af jeres kanaler.

Herudfra kan der så skabes målrettet annoncering og eksponering, der matcher den enkelte besøgendes præferencer.

For de fleste større virksomheder er der dog mange forskellige installationer og systemer at håndtere, når man beskæftiger sig med digital og online markedsføring.

Derfor er det af største vigtighed, at alle disse systemer kan tale sammen. På den måde kan man samtidig tilføje oplysninger til flere forskellige databaser eller automatisk trække informationer fra disse til brug på andre interne platforme. Dermed minimeres risikoen for fejl og mængden af manuelle opgaver – hvilket i sidste ende tilfører hele marketingafdelingen ekstra ressourcer på grund af de store tidsbesparelser.

Ved at trække på jeres tilgængelige brugerinformationer fra de forskellige systemer, kan I således automatisere jeres markedsføring i henhold til jeres brugeres præferencer. Det sikrer, at hver enkelt besøgende udelukkende modtager relevante informationer og tilbud – uanset om der er tale om nyhedsbreve, markedsføring på de sociale medier eller generel digital annoncering.

Kontakt os derfor allerede i dag for at få effektiviseret jeres digitale markedsføring med det samme.

Marketing Automation med Episerver Digital Experience Hub

Episervers eget system til marketing automation kaldes for Episerver Digital Experience Hub og er et af de mest veludviklede og gennemafprøvede, der findes på det digitale marked.

Episerver Digital Experience Hub sørger for, at alle kendte værktøjer indenfor digital markedsføring nemt taler sammen, så I får fuldt udbytte af samtlige funktioner de forskellige kanaler imellem, men med en minimal tidsmæssig indsats fra jeres side.

Med Episerver Digital Experience Hub får I:

  • Automatisering af jeres email marketing, herunder administration af forskellige modtagerlister eller igangsættelse af faste nyhedsbrevsserier for eksempelvis nye kunder.
  • Oprettelse af automatiske landingssider til specifikke søgninger, som er målrettet hver enkelt kundes interesser og digitale fodspor.
  • Generel kampagnestyring, så I kan holde styr på alle digitale aktiviteter ét sted.
  • Generering af leads og efterfølgende intern håndtering af disse – herunder tilføjelse af oplysninger på tværs af databaser.
  • CRM integrationer med de største CRM-systemer som Microsoft Dynamics, Silverpop og HubSpot.
  • Unikke målretningsmuligheder indenfor annoncering på de sociale medier.
  • Analyseværktøjer, der kan samle statistik på tværs af alle kanaler samtidig.
  • Nem deling af kontakt- og profilinformationer på kunder og brugere de forskellige systemer imellem – herunder også vedligehold og opdateringer af disse.
  • Mulighed for personaliserede brugeroplevelser for besøgende på tværs af alle websites i samme organisation.

Vil I høre mere om Episerver Marketing Automation?

kontakt os allerede i dag. Vi sidder klar til at fortælle mere om de mange fordele og hjælpe jer videre i processen, hvis marketing automation er noget for jeres virksomhed.