Den optimale content marketing strategi

  • Har en plan for, hvad der kommunikeres hvor og hvorfor
  • Tager udgangspunkt i jeres målgruppe
  • Består af gennemtænkt indhold ift. kundens behov
  • Har en gennemtænkt SoMe strategi
  • Præsenterer professionelt indhold
  • Har fokus på relevante online distributionskanaler
  • Har de ressourcer en bred tilstedeværelse kræver
  • Evalueres, måles og forbedres kontinuerligt pba. data
Content Marketing Strategi

Lad os hjælpe med datadrevet input og indhold

Skal vi hjælpe jer med jeres content marketing strategi eller måske producere indholdet for jer? Kontakt os via knappen herunder eller ring på telefon 31 31 71 58 og lad os tage en uforpligtende dialog om jeres muligheder.

Book et uforpligtende møde her

Content marketing er afgørende for jeres succes online. Og kan måles på bundlinjen!

En content marketing strategi, der har en rød tråd og hvor de forskellige delelementer supplerer hinanden på naturlig vis, er nøglen til en både effekt- og succesfuld content marketing, som sætter konkurrenterne til vægs.

Det kræver imidlertid både overblik og viden at nå dertil, og har du ikke en plan for, hvad du vil med din content marketing, kan det blive en dyr oplevelse. Det er ikke alene urentabelt for dig, men giver også dine kunder et misvisende billede af, hvem du er og hvad din virksomhed kan.

Sociale medier

Tilstedeværelsen på de sociale medier er i dag en stor del af en overordnet content marketing strategi. Alene denne disciplin kræver indgående viden om både mekanismerne bag selve de sociale medier, men også om brugeradfærd og sine kunders personaer.

Indholdet skal tilrettelægges, så kvaliteten er høj og målrettet målgruppen samt publiceres på de – for din virksomhed – rette sociale medier. Desuden bør der være ressourcer til at håndtere de reaktioner, ethvert opslag kan medføre – og afhængigt af din virksomheds målgruppe også uden for ordinær arbejdstid.

Sammenhæng og relevans

Derudover skal alle markedsføringsdiscipliner “tale sammen” og tonen være den samme alle steder, så kunden efterlades med et godt helhedsindtryk.

Sidst, men ikke mindst, skal virksomhedens content marketing strategi være relevant for kunden, der skal føle, at indholdet giver vedkommende værdi og ikke blot er reklame, der udelukkende forsøger at sælge en vare.

Hvad indeholder en content marketing strategi?

Din content marketing strategi bør have et specifikt mål: Vil du sælge mere? Blive en autoritet indenfor din branche? Sætte fokus på specifikke emner, som f.eks. bæredygtighed eller social ansvarlighed?

Når vi har defineret dine mål, hjælper vi dig med at skitsere, hvad der giver mening at fokusere på i netop dit tilfælde for at imødegå dine målsætninger.

Opererer du B2B er LinkedIn for eksempel mere oplagt end Facebook – og har du slet ikke ressourcerne til den indsats tilstedeværelsen på de sociale medier kræver, udtænker vi en content marketing strategi, der tager afsæt i andre kanaler.

De typiske content marketing kanaler er

  • Nyhedsbreve
  • Sociale medier
  • YouTube
  • Interne blogs
  • Vidensdeling på eksterne blogs
  • Udgivelse af e-bøger

Ikke alle kanaler er oplagte for alle virksomheder og ikke alle virksomheder har tid og ressourcer til at dække alle områder samtidig – men vi hjælper dig med at klarlægge, hvor indsatsområderne bør ligge. På den måde bliver din content marketing strategi skræddersyet netop din virksomhed.