En stærk content markedsføring strategi rummer alle facetter af jeres virksomhed og formår at kommunikere et klart budskab som rammer rigtigt første gang. En stærk content marketing strategi er datadreven og tager højde for, at ingen har råd til at ramme forkert – hverken i første eller andet forsøg.

Læs mere...

Websitet er én af de ældste online platforme – og det er stadig den vigtigste i jeres online tilstedeværelse! Jeres website er ofte det første indtryk en potentiel kunde får af jer og indholdet er derfor essentielt for det næste skridt. Indholdet på et stærkt site skal være søgemaskineoptimeret og konverteringsfokuseret.

Læs mere...

På skrift kan man altid blive misforstået. Men man kan også blive forstået helt korrekt. Det handler om at forfatte de tekster der indkredser jeres virksomheds DNA, i et sprog som både er SEO optimeret til Google og rammer jeres kunder lige i hjertet. Eller pengepungen. 

Læs mere...

Sociale medier er for mange en lidt skræmmende størrelse rent markedsføringsmæssigt. Det kan virke som en ukontrollerbar platform hvor risikoen for ”shit storme” overskygger fordelene ved den direkte kommunikationsform og dialog. For mange virksomheder kan den rigtige brug af sociale medier dog gøre en verden til forskel.

Læs mere...

Få hjælp til Content Markedsføring hos Oxygen

Hos Oxygen har vi specialiseret os i at hjælpe virksomheder på rette content markedsføringsvej. Vi sætter en ære i at lære jer og jeres virksomhed at kende, så vi sammen kan skabe den strategi der bidrager til at I når jeres målsætninger – uanset hvad de måtte være.

Kontakt os for en uforpligtende dialog

Hvad er Content Markedsføring?

Uanset om I er en B2B eller B2C virksomhed, om I er nystartede eller veletablerede, om I har en bred målgruppe eller beskæftiger jer med et niche produkt – så kan content markedsføring gøre en forskel for jer.

Begrebet Content Markedsføring dækker over en tilgang til marketing baseret på at bygge al ekstern kommunikation op omkring veldefineret og gennemtænkt indhold. Samtidig tager content markedsføring højde for at nogle kanaler og platforme kan virke godt for én virksomhed men ikke nødvendigvis en anden.

Selvom nabovirksomheden har haft stor succes med at køre en kampagne på Facebook, så er det ikke ensbetydende med at det er vejen frem for lige netop jeres virksomhed.

Virksomhedens DNA

Hver virksomhed har sin egen DNA – og den DNA kan konverteres til en marketing strategi der kommunikerer jeres budskaber klart og præcist. Det handler om, at gøre det forberedende arbejde grundigt – og at turde tage et dybt spadestik når arbejdet sættes i gang.

Hos Oxygen tager vi det spadestik sammen med jer. Vi bruger tid på at lære både jer og jeres virksomhed at kende. Hvad laver I, hvordan laver I det og hvorfor? Jeres content markedsføring skal afspejle hvem I er – helt ned i detaljen.

Er I f.eks. et high-end brand med eksklusive produkter der koster lige det mere end konkurrenternes, fordi de er dét bedre, vil en farvestrålende kampagne på sociale medier med højtråbende budskaber i et nonchalant sprog vise et misvisende billede af både jer og jeres produkter.

På samme måde virker det forkert at have en hjemmeside der indbyder til åben dialog og venskabelig tone, hvis der udsendes nyhedsmails til kunderne som efterlader et indtryk af distance og lukkethed.

Synergi

Det handler om synergi. Synergi mellem at gøre det man siger man gør, at fremstille sit brand udadtil som man definerer det indadtil og at kommunikere ens på samtlige platforme. På den måde er hverken nuværende eller potentielle kunder i tvivl om hvem I er og hvad I står for.

Med mindre I er en virksomhed der lever af at skabe og eksekvere marketingstrategier, så forventer vi ikke at I er eksperter på området. Det skal I ikke være. I er eksperter på jeres eget område, og det er der I skal have jeres fokus. Men i spændingsfeltet mellem jeres viden om virksomheden og vores viden om marketing, findes der en stærk og effektfuld content markedsføring strategi.

Derfor er content markedsføring en speciel størrelse. Vi kan ikke gøre det uden jer – hvis vi kunne, var det ikke content markedsføring. Så var det i stedet en generel marketing strategi som I, i de fleste tilfælde ville kunne læse jer til, men som aldrig ville kunne indeholde og inkorporere den essentielle viden om hvad der adskiller lige præcis jer fra alle de andre.

Dét gør content markedsføring – og dét gør vi hos Oxygen.