STARCO, en international producent af hjulløsninger til landbrug, industri og meget mere, så et behov for en ny, mere tidssvarende B2B platform. Funktioner og den brugervenlighed der ofte kendetegner en B2C shop blev overført til B2B universet, og resulterede i en løsning der skiller sig ud i mængden.

 

 

STARCO – en B2B løsning med B2C funktioner og brugervenlighed

Behovet

STARCO er en af de helt store spillere indenfor deres felt, med B2B kunder fordelt over hele verden. De kom til Oxygen med et klart ønske om, at give deres kunder en langt bedre brugeroplevelse i webshoppen, samt at skille sig ud som en leverandør der gør noget ekstra for kunderne. Også på eCommerce delen.

Formål

Formålet var helt klart. Det skulle være ligeså nemt, brugervenligt og intuitivt at være B2B kunde hos STARCO som det er at være B2C kunde på de bedste webshops nettet har at byde på.

B2B shops er historisk set ikke kendt for hverken brugervenlighed, lækkert design eller alt det andet der ofte står højt på listen når man bygger en B2C webshop. Tværtimod. Men STARCO ønskede at skabe en B2B shop der rummede det hele – uden at gå på kompromis med funktioner eller performance.



Tilgang

STARCO har en helt særlig forståelse af deres kunder og en kæmpe indsigt i deres behov og adfærd. Denne viden har været altafgørende for at skabe den helt rigtige løsning. Tilgangen til løsningen har derfor været et tæt samarbejde mellem Oxygens udviklere og STARCO’s eget personale.

Ligesom det skulle være nemt for kunderne at bruge shoppen, så var der også en klar intention om, at det skulle være nemt for STARCO selv at redigere og vedligeholde shoppen. F.eks. skulle de selv kunne sammensætte menustrukturen, definere filtre osv. På den måde ville de få den fleksibilitet de har brug for, i arbejdet med hele tiden at sikre, at shoppen er opdateret og optimere

Løsning

Den nye B2B shop blev bygget i Sitecore og endte med at give kunderne præcis den brugeroplevelse som STARCO ønskede.

Løsningen er integreret med STARCO’s ERP system hvilket blandt andet gør det muligt at differentiere priser, tilgængelighed osv. fra kunde til kunde. Da STARCO har flere shops for at kunne rumme de mange markeder de opererer i, er kompleksiteten i hvad der vises i hvilke shops stor – men dette imødekommes med en løsning der er fuldt integreret med ERP systemet.

Blandt de funktioner der ofte kun er at finde i en B2C shop, men som nu er at finde i STARCO’s B2B shop, kan nævnes prædefineret genbestillingslister, løbende mulighed for at ændre antal i kurv, udvidet filtre til søgning på produkter og et bestillingsflow der kun kræver ét enkelt klik før ordren er sendt afsted til STARCO.

Kickstart jeres vækst online her. Kontakt os for en uforpligtende dialog!

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.