En e-handelsløsning i dag SKAL være responsive og integrerbar med de bagvedliggende systemer (fx ERP-system). Basta! Det er Rices også!

Leverance: E-commerce, Data integration, RWD
Teknologier: Sitecore
Se løsning: ricebyrice.com


En B2B og B2C-løsning i ét

Fokus på denne løsning har fra start været brugervenlighed! Både internt og eksternt har det været vigtigt at der kun var et samlet site at forholde sig til.

  • En løsning der var nem at arbejde i for Rice internt.
  • Muligheder for at gøre hverdagen lettere for b2b-kunderne (altså forhandlere af Rices produkter) både før under og efter et salg.
  • Og selvsagt en løsning hvor b2c-kunden nemt og smertefrit kan flyde ubesværet med strømmen fra inspiration af det farverige Riceunivers til erhvervelse af de enkelte dele.

dagmar-Rice

“Der er jo enormt mange platforme som vores kunder skal tage stilling til. Måske har en butik 100 forskellige leverandører eller flere. Derfor og netop derfor er det vigtig at have et super brugervenligt miljø til vores kunder. My account er VIRKELIG vigtig!”

– Dagmar Top Haustrup – Director, Marketing & Business development hos Rice

Ny webshop- “Højreklik and Go”

’Nem at arbejde med internt’ betyder i dette tilfælde i første omgang at det daglige vedligehold og ændringer på siden er nemme at udføre. At de bagvedliggende systemer spiller optimalt sammen med sitet, så de nødvendige informationer hele tiden er ved hånden.
Ydermere har Rice vokseværk. De erobrer nye markeder og har brug for løbende at kunne lancere nye sites, hvilket også har stillet krav til en e-handelsløsning der kan lanceres på et nyt marked uden at man skal bygge den forfra. Der er taget højde for at der kan være justeringer i forhold til bl.a. sprog, logistik, valuta, skatter og afgifter. Rices ny e-handelsløsning giver dem mulighed for smertefrit og hurtigt at ekspandere globalt..

Når produktet er fotogent

Det visuelle indtryk er en fuldstændig afgørende del af Rices forretning i al almindelighed og i deres e-handels løsning i særdeleshed.
Rice har som en del af deres after sales procedure skabt en automatiseret genistreg.

Rice image bank
Rices image bank, hvor B2B kunder har muglighed for at hente billedmateriale til deres nyindkøbte Rice produkter.

B2B-kunden modtager en mail med billeder og produkttekst af de varer kunden har bestilt. Der er taget højde for at det er i formater der gør det nemt for kunden at bruge i sin egen markedsføring både digitalt og på tryk.

“Vi har fået en løsning der tilbyder vores forhandlere en virkelig god service hele vejen igennem deres købsproces. Det er med til at styrke vores relationer med vores vigtigste kunder, samtidig med at vores arbejdsgange er blevet meget mere smidige” – siger Dagmar Top Haustrup

Der ER mange billeder i det farverige Riceunivers og samtidig er hastigheden vigtig. Det har vi arbejdet på med et godt resultat, ved at bruge teknikken CDN (billeder fordelt globalt). Vigtigst i den sammenhæng er selvfølgelig at brugerne oplever et hurtigt og responsive site, men faktisk har sidens hastighed (performance) også stor indflydelse på hvordan Google vælger at ranke siden.

 

Rice responsivt design

Rices nye e-handelsløsning afspejler deres meget farverige brand. God performance er et must når siden indeholder så meget billedmateriale.