Case - Danmarks Idrætsforening
Nyt website løfter organisationen
Lanceringen af nyt website gør Danmarks Idrætsforbunds redaktørarbejde 40% hurtigere
Kundens ønske
Nyt website med fokus på dynamisk indhold
Det nye website har til formål at understøtte DIF's strategi om at sætte en national dagsorden for breddeidræt, socialt ansvar samt eliteidræt. Gennem visuelt og dynamisk indhold skulle brugeroplevelsen optimeres, så brugerne lettere finder relevante medarbejdere og indhold.
Websitet er bygget i Umbraco og sikrer gennem diverse integrationer, den bedst mulige oplevelse for kunder, medarbejdere og ledelse.
Udfordringen
Forældet og kompleks platform
Løsningen
Personaliseret, tidsaktuelt & fagligt indhold
Resultatet
Lettelse af administrative arbejdsgange
25%
DIF har siden lanceringen af det nye website fået 25% flere medlemmer.
600
DIF har siden lanceringen af det nye site fået 600 flere medlemmer
Om Danmarks Idrætsforbund
Idrætsfremmende tiltag i hele Danmark
DIF består af 62 forbund, 8.790 foreninger, 470.000 frivillige og 1.918.811 medlemmer. Visionen er at give alle mulighed for at dyrke netop den idræt, de brænder for.