Case - Danmarks Idrætsforening

Nyt website løfter organisationen

Lanceringen af nyt web­site gør Danmarks Idrætsforbunds redaktør­arbejde 40% hurtigere

Kundens ønske

Nyt website med fokus på dynamisk indhold

Det nye website har til formål at understøtte DIF's strategi om at sætte en national dagsorden for breddeidræt, socialt ansvar samt eliteidræt. Gennem visuelt og dynamisk indhold skulle brugeroplevelsen optimeres, så brugerne lettere finder relevante medarbejdere og indhold. 

Websitet er bygget i Umbraco og sikrer gennem diverse integrationer, den bedst mulige oplevelse for kunder, medarbejdere og ledelse. 

Udfordringen

Forældet og kompleks platform

Danmarks Idrætsforbund havde tidligere en forældet og kompleks platform. Dette gjorde den svær at navigere i. Det tidligere site var bygget i siloer og havde et umoderne flow, hvorfor man skulle kende organisationen, for at vide hvordan man skulle navigere. Det var essentielt for Oxygen at snakke strategi med ledelsen i forsøget på at finde den helt rigtige løsning til netop DIF. Gennem interviews med ledelse, foreninger og interessenter blev der lagt en ny strategi bestående af 5 strategiske mål. Målet blev, at DIF’s nye website skulle understøtte den nye strategi om at sætte en national dagsorden for breddeidræt, socialt ansvar samt eliteidræt gennem personaliseret, tidsaktuelt & fagligt indhold til situationsbestemte målgrupper.

Løsningen

Personaliseret, tidsaktuelt & fagligt indhold

Den nye løsning leverer på de 5 strategiske mål. Platformen er lavet i et design, der omfavner DIF’s identitet og skaber en kommunikationsplatform, hvor DIF kan sætte dagsordenen gennem dynamisk indhold. Sitet er mindre teksttungt og består i højere grad af video- og billedmateriale samt en dynamisk opsætning af nyt indhold. Ydermere har DIF nu selv fået adgang, så de kan redigere og opdatere sitet. Der er lavet en integration til Viaritsau, som gør, at DIF’s pressemeddelelser automatisk publiceres på DIF.dk. For at sikre en ajourført side er der foretaget en integration til DIF’s intranet, således at nye medarbejdere, ændrede kontaktinformationer eller titler automatisk opdateres på sitet. Der er ydermere lavet en integration til Swifttype for at sikre en god søgefunktion på sitet. Redaktørerne kan i dag lave nyhedsbreve direkte i Umbraco, hvilket er gjort muligt som følge af en integration til mailchimp. Disse nyhedsbreve bygges op med indholdsblokke der automatisk, efter udvælgelse af udgivne nyheder, genererer nyhedsbrevet ud fra nyheden.  

Resultatet

Lettelse af administrative arbejdsgange

Lanceringen af det nye site har resulteret i, at DIF har oplevet en stigning i antal besøgende på sitet. Da de administrative arbejdsgange i dag er markant lettere, ligesom der leveres på alle 5 strategiske mål, må projektet vurderes som værende en succes. Den nye, moderniserede platform øger kundetilfredsheden gennem dynamisk og tidsaktuelt indhold. Denne dynamiske sideopsætning samt den frie sammensætning af sider gør ydermere arbejdet lettere for redaktørerne, som i dag kan klare en arbejdsopgave 3-4 gange så hurtigt som tidligere.

25%

DIF har siden lanceringen af det nye website fået 25% flere medlemmer.

600

DIF har siden lanceringen af det nye site fået 600 flere medlemmer

Om Danmarks Idrætsforbund

Idrætsfremmende tiltag i hele Danmark

DIF består af 62 forbund, 8.790 foreninger, 470.000 frivillige og 1.918.811 medlemmer. Visionen er at give alle mulighed for at dyrke netop den idræt, de brænder for.

Hvordan kan vi hjælpe dig?