CeramicSpeed er en af verdens førende producenter af keramiske kuglelejer til især cykelbranchen.

Løsningen

Med nye digitale løsninger fra Oxygen har CeramicSpeed opnået en markant vækst i salget. Det nye website og fuldt integreret B2C/B2B shop gør det let for deres kunder at vælge de rigtige produkter, betale og modtage varerne inden for få dage.

Samtidig sparer den nye B2B shop, salgsteamet hos CeramicSpeed for mange timers manuel håndtering af ordrer, fakturahistorik og generel kundeservice.

Med en vækst i 88% på toplinjen, 3X vækst i salget på mobile enheder og ikke mindst en stigning pr. ordre på 142% kunne det tyde på at løsningen leverer til de ambitioner CeramicSpeed har til deres forretning.

Kundens behov

I en branche med benhård konkurrence havde CeramicSpeed behov for at differentiere deres brand og styrke salget.

CeramicSpeed havde i forvejen en B2C shop men deres forhandlere og distributører verden over efterspurgte en mere professionel B2B shop. Det skulle være let at forstå tekniske produkter, finde det rigtige produkt og ikke mindst forstå testresultater og monteringsvejledninger.



It’s been reassuring to work with Oxygen. They’ve really committed to understanding our company, the way in which we do business and what makes CeramicSpeed tick. This matters to us.

A web agency is essentially a business partner and in our case, we were in search of a partner that could not only help us develop and implement a new website but also scale the site to something truly industry-leading over the coming years.

Ben Powell, Chief Marketing Officer, CeramicSpeed



Kickstart jeres vækst online her. Kontakt os for en uforpligtende dialog!

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.