Når årets største e-handelsdag falder på fredag, er det samtidig din mulighed for at øge omsætningen, sikre nye permissions og tømme lageret. Men er din platform gearet til at håndtere presset fra tusindevis af tilbudsjægere, der sidder klar med fyldte indkøbskurve, så snart udsalget starter, og har du styr på dit beredskab?

Hos Pure Kids forventer Head of eCommerce, Rikke Ellegaard Rosendal, for tredje år i træk en fordobling af omsætningen, og op mod 70 % af Black Friday-kunderne på hhv. Phister & Philina og Racoon Outdoor er førstegangsbesøgende. Det sætter nogle krav til stabiliteten, og kræver et levende beredskab af udviklere, der løbende monitorerer systemet og sidder klar til at løse tekniske udfordringer.

Pure Kids’ e-handelsplatform består af to kundevendte webshops fordelt på fire sprog (DK, DE, UK og FI) og bygger på en Sitecore-løsning med en nyhedsbrevsintegration som primær salgskanal. Platformen er i sig selv ikke noget særligt, men det er til gengæld samarbejdet med Oxygen:

Oxygen og Pure Kids!…

”Når Black Friday er så vigtig en del af omsætningen som hos Pure Kids, er tilgængelighed og evnen til at reagere hurtigt på tekniske udfordringer helt afgørende. Hos Oxygen er der altid et godt råd at hente og en der kan hjælpe.”

Pure Kids betragter ikke Oxygen som en leverandør. Oxygen er en samarbejdspartner, en del af teamet, og fungerer som virksomhedens udviklingsafdeling. Det sætter krav til samarbejdet omkring videreudviklingen af platformen, hvor Oxygen byder meget mere ind, og til tilgængeligheden generelt.

En levende e-handelsplatform, der kan tænke sig selv er fint, men det er i sig selv ikke nok til at sikre vækst online. Det er nødvendigt med et levende beredskab omkring platformen, der er klar til at løse de udfordringer der måtte opstå.